måndag 7 februari 2011

Dagens dekadenta utstyrsel (MODEBLOGG!!!)

Här kommer en visuell fingervisning över vad examensarbetet gör med mig. Denna arbetsform kräver inga skjortor och slipsar, utan man kan med fördel se ut som en 9-årig pojkspoling som är förkyld och får vara hemma och titta på tecknat.


1. Fleecetröja av märket McKinley. Bekväm julklapp som dessvärre inte blivit tvättad än. Luktar Aromatkrydda och bränt armsvett.
2. Urtvättade mjukisbyxor utan det minsta passform. En textil kvarleva från min skadedrabbade fotbollskarriär. Att jag ståtade med nummer 10 bör dock inte tolkas som att jag var lagets Maradona. Min funktion var snarare att förstöra motståndarlagets uppspel, punktmarkera vid behov och bära vattenflaskor.
3. Söndernoppiga strumpor av märket Intersport eller dylikt. Samma standardmodell som Bert använder i signaturen till serien Berts dagbok.
4. Tvådagars skäggstubb (moppemusch)
5. Blodsprängda ögon som är blaserade av forskningsartiklar, Word och Blogspot.
6. Ett dörrhandtag

Anton – Designed by Examensarbete

6 kommentarer:

Sara sa...

Ha ha ha!!! Tack för måndagens skratt! :D

emma sa...

haha! modebloggaren i dig levererar!

Henrik E sa...

Haha, själv stoltserade jag med ett par såna kalsonger som Bert hade när han stod och dansade framför spegeln i introt. De var sannerligen gräsliga.

Anton sa...

Efter den här responsen borde det ju bli fler "dagens outfit". Problemet är ju bara att jag har samma kläder varje dag.

Och Henrik kolla in den här länken: http://www.tv4play.se/hem_och_fritid/halv_atta_hos_mig?title=halv_atta_hos_mig_del_15&videoid=1211062

Killen påminner väldigt mycket om dig! (Jag, Johannes och Madelene är överens, så kom inte och säg något annat.) Spola fram till 4.00. Det är ju du Henrik!

Henrik E sa...

Jag ska inte bråka, fanns absolut likheter. Glasögonen vette tusan om det inte är likadana, hur läskigt som helst.

Tror jag ska beställa lite hembryggerigrejer snart. Det börjar vara alltför länge sedan. Funderar på en Brown Ale, ungefär som Newcastle. Gick och köpte en liten 10 liters dame jean på loppis som lämpar sig utmärkt till ett sånt experiment när man inte har så mycket prylar.

Anton sa...

Damejeanne? Äh, kör i badkaret!