onsdag 9 mars 2011

Här ska spelas golf! Hör ni det!? GOLF!!!

Jag och Madelene söker för tillfället aktiviteter som vi kan göra tillsammans. Eftersom den enligt ryktet lokalt förekomna swingersklubben är svår att komma i kontakt med får vi söka andra alternativ. Mitt förslag är golf (apropå ”swing”).

Nu när man motsträvigt får lov att kalla sig ”vuxen” är golf en tämligen passande aktivitet, i synnerhet då Madelene jobbar på bank och därför måste utveckla sin moderata uppenbarelse. ”Kapitalet ska spela golf och dricka fin-vin”, säger jag med bestämd stämma. Och i samma ögonblick inser jag att med ett liknande resonemang bör jag i egenskap av lärare ägna mig åt att på fritiden träna ett könsblandat ungdomslag i innebandy där alla givetvis får spela precis lika mycket.

Nåväl, vart vill jag komma med detta då?
Ingenstans.
Det är sådana här fragmentariska tankar som – i bästa fall – genereras i min uppsatströtta hjärnlob.

3 kommentarer:

Henrik E sa...

Jag tycker ni två ska starta ett kringresande sällskap. Lite som en cirkus.

Gustav sa...

Jag och min flickvän söker också liknande typer av gemensamma aktiviteter. Det slutar alltid med att vi drar hem nån TV-serie som vi kan tomglo på i tystnad

Anonym sa...

Swing it magistern!